Pazar Araştırma

Finline Group

Pazar Araştırma

Pazar Araştırma

Pazar Araştıması Nedir?

Pazar araştırması, bir pazara girmeden önce, hedef pazar hakkında, müşteri adayları ve rakipler hakkında soru sorma, bilgi toplama ve sonuçları değerlendirme sürecidir. Pazar araştırması, tüketicilerin ürünlerinizi neden satın almak istediklerini de anlamanıza yardımcı olur. Bu bilgilerle tüketicilerinize çözüm sağlayan onları etkileyen pazar ürünleri üretip başarı şansınızı arttırabilirsiniz.

Pazar araştırması yaptığınızda hedef müşterilerinizin, kültürel, toplumsal, sosyo-ekonomik, coğrafi ve kişisel durumları hakkında bilgi sahibi olursunuz. Ürününüz için bir talep olup olmadığını, bu talep karşısındaki rakiplerinizi analiz edebilirsiniz.

Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?
Pazar araştırmasına başlamadan önce iki temel piyasa araştırması türünden bahsetmek doğru olacaktır. Birincil pazar araştırması ve ikincil pazar araştırması arasındaki farkı bilmek, ne tür bir pazar araştırması yapmanız gerektiği hakkında size fikir verecektir.

Birincil pazar araştırması, daha önce toplanmamış yeni veri toplama eylemidir.
Yani, analiz edeceğiniz verileri arıyor ve elde ediyorsunuz demektir. Röportaj, anket gibi verileri elde etmek için aktif bir katılım içeren pazar araştırmaları birincil Pazar araştırması içinde yer alır.

İkincil pazar araştırması, daha önce üretilmiş verileri toplar. Pazar araştırması yöntemleri kantitatif (nicel) araştırmalar ve kalitatif (nitel) araştırmalarıdır. Kantitatif araştırmalar ‘sayılabilir veriler’ üreten Pazar araştırmalarıdır. Sektöre ve ürüne uygun sorularla yapılan araştırmanın hedefi istatistik biliminden alınan yardım ile işlenebilecek sayısal verileri toplamak ve buradan anlamlı sonuçlar çıkarmaktır. Yüz yüze görüşme, telefonla görüşme, internet üzerinden görüşme, bilgisayar destekli telefon görüşmeleri ve bilgisayar destekli kişisel görüşmeler kantitatif (nicel) araştırmalara örnek gösterilebilir.

Kalitatif (nitel) araştırmalar ise büyük veriler yerine küçük gruplardan bilgi edinilerek yapılır. Nitel yönteme; davranış araştırmaları, odak grup araştırmaları, mülakatlar, projektif teknikler örnek gösterilebilir.

FinLine olarak Yasal Pazar Araştıması Sizin İçin İran’da Ne Yapabiliriz?

 

  • Veri Toplama, Veri Analizi, Veri Teslimi
  • Analitik ve Modelleme Risk Yönetimi Danışmanlığı
  • Kurumsal Risk Yönetimi
  • Proje Risk Yönetimi
İletişim
Finline Group
Belgeler
Sorularınız için